Perzulu tree house lodge (laatste dag/avond!)

6 november 2014 - Hoedspruit Nature Reserve, Zuid-Afrika

Hallo allemaal!
Daar zit ik dan nog lekker even in een schommelstoel bij de bar, te genieten van de laatste drankjes. Aan elk feestje komt ook weer een einde. Het is onze laatste avond hier! Nou ja, morgen avond om 12 uur vliegen we pas, maar dan zitten we niet meer in het prachtige zuid-afrika.
Vanmorgen zijn we om 5 uur op gestaan om om 5.45 ons te melden bij de receptie voor de eerste game-drive deze dag. We waren er allemaal weer klaar voor, en als laatste stond nog op ons verlang lijstje om het luipaard te gaan zien. (dan was de big 5 compleet). Daar gingen we dan, met z'n alle in een mooie landrover waarin we als een soort tribune achter elkaar zaten. Voorop de motor kap zat een afrikaan die de dieren ging spotten en achter het stuur zat een chauffeur met een oortje in en een portofoon in zijn hand waarmee hij contact had met de andere chauffeurs. Ze vertelde ons al snel dat we op missie gingen: de big 5 zien! We gingen van dier naar dier in volle gang kwamen we af en toe los van onze stoeltjes. Wat was de spannend. (voor mama en oma heel erg spannend). Al snel kreeg de chauffeur door zijn oortje dat iemand anders de luipaarden had gezien. Wij in volle vaart daarheen, over de zandweg, door de bosjes en daar liepen ze: 2 luipaarden, een vrouwtje met haar jong. Wat was dit prachtig. Ze liepen langs onze auto heen en ik denk dat we ze wel 5 minuten hebben kunnen bekijken. Zo gaaf!
Na de game drive hebben we een heerlijk ontbijt gehad, waarna iedereen even lekker in zijn boomhut ging slapen. Daarna hebben we nog even gezwommen en kregen we een high-tee. Als laatste activiteit was vandaag nog 1 game drive. Deze rit ging wat rustiger, maar we hadden een andere chauffeur die nog wat dichter naar de dieren ging. Rondjes erom heen, er achter aan. Wat ook wel erg spannend was.. Maar, we hebben vanmiddag denk ik zo'n 2 meter van 6 slapende leuwinnen, 5 olifanten, meerdere neushoorns (met jonkies!) gestaan. Het was wederom geweldig.
Na de game-drive gingen we eten. We hadden geregeld dat papa en mama als verassing (voor hun 25 jarig huwelijk) samen gingen eten buiten, met een vuurkorfje, lantaarntje op tafel en een volle maan. Ze waren blij verrast. De rest heeft naast het kampvuur met de rest van de mensen gegeten, ook erg gezellig! Er zijn hier veel nederlanders.
Morgen rond 10 uur gaan we weer vertrekken. Eerst 20 km over een zandweg om weer in de bewoonde wereld te komen, waarna we vervolgens nog zo'n 450 km naar Johannesburg. Maar dat gaat vast goed komen we hebben tot 12 uur de tijd, want dan gaat ons vliegtuig pas.
Ik denk dat dit ons laatste verhaal is.. Maar we hebben thuis natuurlijk nog veel meer verhalen, foto's, video beelden enz. Dus dit is alleen maar ons laatste verhaal op deze site.
Iedereen bedankt voor alle reacties en als je ooit tijd hebt om naar dit land te gaan, doe het!!! het is hier zo mooi!!
Liefs van ons allemaal!

1. Carla:
    6 november 2014
    Weer een prachtig verhaal en mooie foto's. ..goede reis morgen en tot gauw! Benieuwd naar nog meer verhalen en foto's. ..gr daar.
  2. Ine:
    6 november 2014
    Weer een erg leuk verhaal en wat leuk voor Thea en Henk. Heel romantiies hoor.ik wens jullie een goede vlucht en wel thuis.
    Liefs van Ine.
  3. Jan&Nel:
    6 november 2014
    Wederom een prachtig en spannend verhaal,bedankt dat we alles mee mochten beleven
    Wij wensen jullie een hele goede terug reis en tot ziens met de foto,s en verhalen
    Lieve groeten uit Soest xx
    En Tiny welkom in je nieuwe huis Jan &Nel
  4. Vera:
    7 november 2014
    Dank voor de mooie verhalen.
    Goede reis voor morgen en een prettige vlucht naar huis.
    Wie weet tot zaterdag.
    Liefs, Vera
  5. Dorothe:
    13 november 2014
    prachtig, echt genoten van jullie reisverslag!!Wat zal dat diepe indruk gamaakt hebben!!Waar je nog lang, zo niet je hele leven mooie herinneringen aan hebt!
    ondertussen weer veilig thuis, neem ik aan, and back to normal?
    lieve groetjes van hier, ik zag een wolf eergisteren....Dorothe