Gamedrive in St. Lucia, en meer nijlpaarden in de straten!

31 oktober 2014 - St Lucia, Zuid-Afrika

Hallo!
Gisteren vertrokken we rond 8 uur 's ochtends voor een gamedrive met Paul in St. Lucia. Een hele aardige man met erg veel kennis van de natuur. Hij kwam ons met een hoge safari jeep ophalen; instijgen maar! Weer op avontuur. Eerst hebben we een aantal uren rondgereden om wild te spotten. We hebben opnieuw de nijlpaarden in een meer gezien, maar ze bleven veel onder water in verband met de wind. Ook hebben we o.a. springbokken, bosbokken, waterbokken, impala's,  zwijntjes, wildebeesten, kudu's, herten, een black mamba slang (Ivars' favoriet),  buffels, zebra's, allerlei vogels en van veraf neushoorns gezien. Geweldig!! Het is onderhand wel moeilijk om alle soorten bokken, hertjes etc. uit elkaar te houden.
Rond half 12 zijn we nog even op een prachtig strand geweest, ik snel omgekleed en even in de zee gestaan; zwemmen was er niet bij want de zee was veel te wild. Het snorkelen ging daardoor helaas ook niet door; hadden we ons best wel op verheugd. Safety first! Rond half 1 had Paul voor ons de braai klaar staan met echte boerenworssies, lekkere salades etc. Heerlijk gegeten. Erg gezellig ook.
'S avonds uit eten geweest, daarna natuurlijk weer op nijlpaardenjacht. Eerst met z'n allen, helaas geen succes. Ivar, Anne, Stephen en ik gaven de moed niet op en hebben nog een klein uurtje rond gereden. En ja hoor! Eerst zagen we plotseling een hele grote bij de vuilnisbuilt, later nog 2 midden in de hoofdstraat tegenover de supermarkt. Extra spannend deze keer, want we waren op maar 4 meter afstand en de enorme koppen keken ons door de regen in de koplampen aan. Wat een enge beesten.
Paul vertelde ons trouwens ook dat er hier een man is geweest die zijn hond hoorde blaffen; even buiten kijken.. Voor hij het wist vloog hij door de lucht en kwam met een been minder weer naar beneden. Misschien een sterk verhaal, maar het schijnt dat deze dieren extreem territoriaal zijn en voor niemand bang. Nijlpaarden maken na de malariamuggen de meeste slachtoffers in Afrika. Ze worden regelmatig onderschat en kunnen krokodillen van 3 meter in 1 hap doormidden bijten. De langste tand die is gevonden, is 1.60 meter lang!?
Vandaag is de zon verdwenen, erg bewolkt. We rijden zo richting Mbonise in het Hluhluwe park. We gaan daar 2 nachten in rondavels slapen, typische Afrikaanse, ronde huisjes. Bij een Zulu familie, ben erg benieuwd!
We laten snel weer wat van ons horen.
Liefs van ons allen!

1. Carla:
    31 oktober 2014
    Wat een avontuurlijke reis!!! Geweldig! Genieten maar dus...
    groeten aan iedereen daar.
  2. Jan&Nel:
    31 oktober 2014
    Weer een prachtig verhaal jullie hebben al heel wat beleeft
    En wij mogen mee genieten maar op een afstand
    Wel zo veilig ha ha!! Nog veel spannende dagen
    ⛅️ groetjes uit Soest Nel &Jan
  3. Hilde:
    31 oktober 2014
    Heerlijk om jullie verhalen te lezen, wanen wij ons ook een klein beetje in Afrika;) steekt ons Texel avontuur bleekjes bij af!! Geniet ervan!
  4. Ineke:
    1 november 2014
    Wat kan jij leuke verhalen schrijven romy ik lees ze graag, zie het helemaal voor me spannend hoor.
  5. Ine:
    1 november 2014
    Hallo fam. Wat een leuke verhalen ik lees ze meestal op bed .maar al die beesten zou niets voor mijn zijn maar dat snappen jullie wel denk ik.hier is alles goed maar ik zal weer blij zijn jullie weer te zien de groetjes voor allemaal en een dikke kus voor Tiny ,en voor jullie natuurlijk ook.
  6. Wil:
    2 november 2014
    Wat leuk dat oma oude kennissen heeft ontmoet,ik ken die verhalen nog wel als opa over hun vertelden.Wij vinden het zo leuk dat het voor ons zo herkenbaar is waar jullie zijn.geniet nog lekker met elkaar,dikke knuffel voor allemaal,{niet voor de gids hoor}