African Game Lodge Montagu

27 oktober 2014 - Kaapstad, Zuid-Afrika

In Oudshoorn verbleven in een backpackers hotel, alle jongelui op één kamer gezamenlijk gebruik van de doucheruimten, even wennen........ Naar het restaurant moesten we wel met de auto gaan, te voet was te onveilig! Lekker gegeten aan een grote tafel in Brian's Steakhouse, grote Tv-schermen met voetbal, luide muziek, weer eens wat heel anders!

's ochtends weer bij Brian's ontbeten en toen op pad naar Montagu over route 62, de wijnroute, onderweg een zeer interessante stop bij "Ronnies seks shop".. Na een afsluitende rit van 28 km. over een onverharde weg en na het oversteken van minstens 30 rivierbeddingen (meestal droog) kwamen we aan op de "African Game Lodge", helemaal verlaten in een gebied genaamd de "Kleine Karoe",

We waren het er meteen over eens dat we hier graag langer als een nacht zouden willen blijven.......... dit was echt heerlijk relaxen, lekker aan het zwembad in de weidse natuur! 's Ochtends om 06.30 stonden we klaar voor onze eerste "gamedrive", met z'n allen in mooie stoeltjes op een open wagen, geweldig! Bij een meertje konden we ons eerste wild spotten, na ruim 2 uur hadden we o.a. de wildebeest (gnoe), springbok, elandantilope, en de gemsbok gezien, de dag ervoor hadden we de cheetah's in de opvang al bewonderd, en de rondscharrelende schildpadden en de struisvogel Sadie bekeken.

Na een uitgebreid ontbijt vanmorgen op de Lodge nog even lekker een paar uurtjes uitrusten, en toen op pad naar Franschoek, midden in het wijngebied. Vanavond heerlijk gegeten bij restaurant Roca bij Dieudonne Vinyards, na eerst te hebben genoten van een "asemrowende" zonsondergang!

1. Jeroen V:
    28 oktober 2014
    Oei dat plekje in het park karoo hebben wij gemist. Is echt prachtig zo te zien ;)
  2. Wil:
    29 oktober 2014
    Hallo,leuk dat we jullie kunnen volgen,sommige plaatsen komen ons bekend voor. de witte wijn smaakt wel zo te zien .Tiny heb je al suikerbossie gezongen.Nu nog de big vijf zeker. Veel plezier met elkaar,groetjes van Theo en Wil.