Van Cape Town naar Hermanus & Mosselbay.

22 oktober 2014 - Mosselbaai, Zuid-Afrika

Hallo allemaal,

Gisterochtend wakker geworden in Cape Town in Huijs Haerlem. Iedereen heeft daar lekker geslapen. Om 8 uur zaten we aan het ontbijt. Oma en Mama hadden de fietsen al opgehaald. Het ontbijt was erg uitgebreid en we konden met een volle buik de dag startten! Mama ging de auto regelen en oma, romy en ik zijn even bij een schooltje aan de overkant van ons verblijf gaan kijken. We konden zo binnen lopen, het personeel was daar erg gastvrij en een student uit Nederland heeft ons een rondleiding gegeven. We mochten in de klassen kijken waar les werd gegeven, dit was erg leuk om te zien!

Daarna zijn we gaan rijden.... Mama achter het stuur... Links rijden, Links schakelen dit was even wennen maar al snel had mama de slag te pakken! :) De route liep erg mooi langs de kust, helaas was er wel veel mist... We hadden alleen 1 x een verkeerde afslag genomen en kwamen vervolgens gelijk in een krottenwijk terecht. Allemaal mensen op straat, honden, kleine kinderen. En al gauw kregen we het idee dat alle ogen op ons gericht waren, dit voelde niet erg veilig. Snel omgedraaid en weer snel de juiste route op. Ach.. achteraf hebben we nog hard met zijn alle erom kunnen lachen, het was een hele belevenis.

hmm het word wel een erg lang verhaal zo.. even een korte versie van het verdere verloop. Gister avond aangekomen in Hermanus. Prachtig hotel met allemaal een kamer met zee zicht. 's ochtends wakker geworden en we konden de walvissen vanuit ons slaapkamer raam zien! Lekker ontbijt gehad daar, en vervolgens gereden naar Swellendam voor een stop. Hier was het denk ik zo'n 30 graden, heerlijk! we hebben daar geluncht bij een restaurantje in de schaduw. Daarna zijn we verder gereden naar Mossel Bay. (300 km ongeveer gereden vandaag) Prachtige natuur onderweg. En we hebben de eerste olifanten en struisvogels langs de weg zien lopen!

Op dit moment zijn we in Mosselbay. We hebben net nog lekker buiten de bbq aangehad en zijn nu allemaal aardig moe. Morgen ochtend om 7.15 worden oma, Stephen, Romy en ik verwacht hier bij het strand om met een boot de zee op te gaan en daar vervolgens in een kooi tussen de witte haaien te gaan. Spannend, maar we hebben er ook enorm veel zin in. Henk & Thea gaan in de tussen tijd denk ik lekker rond fietsen en halen ons daar weer op om te verder te rijden.

Wij gaan allemaal lekker slapen! Tot de volgende keer!

Liefs Anne (&de rest)

1. Simone:
    Hey vakantiegangers,

Wat een top verhaal Anne, echt genoten, ik zie je jullie al zitten in de auto en hoor jullie praten over de verkeerde afslag, ik zou het ook niet prettig vinden hihi.

Ik ben heel erg benieuwd naar jullie verhaal over de haaien, wat lijkt me dat gaaf, maar ook een beetje eng.

Hoe is het met Henk zijn voet, hoop inmiddels iets beter.

Heel veel plerzier verder en doe voorzichtig, thuis is verder alles in goede handen en alles onder controlle.

Liefs Simone
  2. Els:
    Test
  3. Els:
    Ha vakantiegangers.
    Ik had net een leuk verhaal voor jullie maar t ging ff niet goed. Hans al mopperen dat ik met mijn vingers ergens had aan gezeten. Ikke niet weten.ha ha. Maar ik lees met veel plezier jullie verhalen. Vooral als je verkeerd rijd en ergens uitkomt waar je beter niet kunt komen. Dat hebben annet en ik ook mee gemaakt in curacao. Toen konden we ons app. helemaal niet meer terug vinden. En Adje had ons zo gewaarschuwd dat we daar niet moesten komen.... Hoe was t bij de haaien ? Ben benieuwd naar jullie foto's van de grote wilde dieren. Groetjes uut t kiependoarp.Els
  4. Hilde:
    Ha Afrikaantjes,
    Jullie verhalen zijn heerlijk vermaak tijdens de (nacht) voedingen, kijk alweer uit naar de volgende.
    Zag een hele bekende badkuip op Facebook voorbij komen! Idyllisch toch daar in Knysna? Ben jaloers, geniet ervan!!
    Liefs Hilde
  5. Hans Verbocht:
    Vakantiegangers!
    Zo te zien maken jullie al aardig wat mee. Leuk om te lezen! De afstand die jullie hebben afgelegd is niet mals, maar je ziet wel een hoop moois. Rijdt de camper(?) goed?
    Hopelijk verloopt het herstel van de voet (Henk) voorspoedig!
    En waar gaat de reis morgen naartoe? ;-)
  6. Wil:
    24 oktober 2014
    Hallo allemaal, zo te zien genieten jullie aardig.Voor ons weer leuk om te zien wij hebben toen ook zo genoten.kijk of de kooi goed dicht zit bij de haaien,veel plezier .groetjes Theo en Wil