Haaien avondtuur Mosselbay & Knysa

24 oktober 2014 - Knysna, Zuid-Afrika

Dag allemaal!

Als eerst het belangrijkste.... We zijn allemaal weer veilig terug van de haaien! :)

Het was ontzettend mooi, normaal waren er 2 a 3 haaien wanneer hun met de boot op de zee opgingen. Toen we er waren lagen we 1 minuut te wachten en toen kwamen er al 2 om de boot heen, dit ging door tot dat er in totaal maar liefst 9 haaien om onze boot rond zwommen. Wij waren de 2e die de kooi ingingen. Erg spannend in het begin want voordat je het wist stak je teen alweer door de tralies heen haha. Al snel hadden we de haaien gespot, ze sprongen om de kooi en af en toe zwommen ze er zelf tegen aan. We hebben een mooie video van de hele belevenis die te bekijken is als we thuis zijn. (Ivar heeft ook een filmpje van de go pro op zijn facebook pagina staan!)

Na de haaien zijn we gelijk door gereden naar Knysa, weer een prachtige route onderweg.. Even gestopt voor een kopje koffie en toen eind van de middag aangekomen bij Inyathi Guestlodge (Hilde & Jeroen, bedankt voor de tip!) Het is hier ontzettend knus. Gisteravond zijn we hier met een katamaran rond gevaren en we hebben op de boot heerlijk gegeten. Dit was erg ontspannen en we hebben er volop van genoten.

Vanmorgen zijn we om half 7 weer vertrokken naar de olifanten. Hier gingen we een stuk op rijden en daarna mochten we de olifanten voeren. Het was wel weer even wat anders dan het berijden van een paard, maar weer een hele ervaring. Er zijn van ons allemaal foto's gemaakt, deze hebben we op een cd gekregen, maar helaas kan deze niet in onze laptop, dus ook weer wat moois voor thuis...

Vanmiddag hebben we een wandeling met een gids gemaakt door het bos. Het was erg mooi, en we kwamen uit bij een waterval waar we een poosje hebben gezeten. Ivar & Romy hebben de waterval beklommen, wat een hele klus was. En Stephen en ik zijn veilig over het paadje er langs heen gelopen (wat ook erg stijl was!).

Met papa's voet gaat het weer een stuk beter, hij heeft de krukken niet meer nodig en heeft vanmiddag de wandel tocht ook mee kunnen lopen. Erg fijn!

Het weer was vandaag iets minder, niet zoveel zon maar nog wel ongeveer 20 graden. Maar ik denk dat we vergeleken met Nederland niet mogen klagen!

Nu zitten we allemaal klaar om het centrum van Knysa in te gaan, even winkeltjes kijken en ergens wat eten!

Iedereen een fijn weekend, de groetjes van ons!!

1. Carla:
    24 oktober 2014
    Allemachtig prachtig allemaal!
  2. Jaap en Neleke:
    24 oktober 2014
    Wouw, dat is toch eens wat anders als paarden, prachtig om mee te maken! Hartelijke groet.
  3. Jan&Nel:
    25 oktober 2014
    Weer een mooi verhaal leuk hoor maar wat is er met Henk z,n voet ?? Mooie foto van die olifant was hij niet bang voor jullie ?
    Groetjes van J&N
  4. Tom:
    3 november 2014
    Super, luitjes! Wat een mooie herinneringen zijn jullie aan het maken!